UWI LUN LONG SEMADOH

Posted: 27 November 2010 in General
Tag:, , , , , , , , , , , , , ,
Highlander Long Semadoh

Highlander Long Semadoh

Hari ini setelah memikirkan kembali tujuan asal saya membuat weblog ini, adalah lebih molek bagi saya menukar tema ‘LONG SEMADOH’  kepada ‘UWI LUN LONG SEMADOH’ – yang bermaksud ‘Saya Orang berasal dari Long Semadoh’.

Ini adalah kerana apa yang tercatit di web ini adalah pendapat peribadi saya sendiri dan bukan mewakili pendirian semua orang yang ada di Sentral Long Semadoh.

Cerita bermula, demi memperkenalkan daerah ‘Long Semadoh’ pada dunia, maka terlahirlah beberapa website dan blog yang saya cipta : 1. LONG SEMADOH di FACEBOOK, 2. KAMPUNG LONG TANID, 3. LEBALUH BORNEO HIGHLAND RESORT, 4. LITTLE BORNEO, agar  daerah dan kampung kelahiran saya dikenali oleh rakan dan teman yang sering bertanya ‘Kamu berasal dari mana?’.

Sebagai kawan, sukar untuk saya menggambarkan dengan kata kata keadaan sebenar apa, bagaimana dan dimana kampung dan daerah asal usul dimana saya dilahirkan. Maka inilah;  ‘Gambar dan tulisan’ yang akan membawa kita terbang  mengembara didunia maya dan kenalilah Daerah ‘LONG SEMADOH’ dan ‘KAMPUNG LONG TANID’. Saya dilahirkan disini dan saya bangga dengan apa yang kami ada.

Cuba bayangkan seadainya; setiap orang dari sebuah daerah atau kampung mempunyai website atau blog yang boleh menceritakan melalui ‘Gambar dan tulisan’ apa yang ada di daerah atau kampung mereka, ini amat berguna untuk tatapan dan rujukan umun bagi seluruh penduduk Malaysia yang berjumlah lebih dari 28 juta orang. Melalui website tersebut segala peristiwa dan sejarah akan ditulis dan akan menjadi tatapan umum. bak kata pepatah; ‘tak kenal maka tak cinta’.

Bagi pembaca yang singgah di web ini. saya amat berbangga atas masa yang diluangkan oleh kalian. Salam dari ‘Highlander Long Semadoh’.

Komen-komen
  1. paul mauregar lalong berkata:

    Le..Brian,

    Ba do web iko ini le….mere ula-ula bala wa remaran moon,,fele do keli wa’anak adi teu muci…kudeng bala ” mumu,tekunu, anun mo wen miek keli lun ula-ula….ba’fian ku ninger ago ret bawangmu le….. inan fe mumu,tekunu,etc…wen iko ngirim ye ko kuan uwi..email.paul9_regar@yahoo.co.id.

    Salam dari keluarga kami,

    Slamat Natal dan Tahun baru….le

    Trims,

    Paul M. LAlong

Tinggalkan Jawapan

